Twilight NL-forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twilight NL-forum


 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuws

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Blacky1994
Moderator
Blacky1994


Aantal berichten : 156
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Veenendaal

Nieuws Empty
BerichtOnderwerp: Nieuws   Nieuws Icon_minitimedi apr 14, 2009 11:29 am

Nog interesant nieuws?
Zet hieronder even een berichtje neer, samen met de bron(nen)!


(Laatste nieuws komt bovenaan te staan)


Gewonnen!!
Winnaars MTV Awards:
(Waar een sterretje voor staat, was Twilight in genomineerd)

* Best Movie - Twilight
* Best Female Perfomance - Kristen Stewart, Twilight
Best Male Performance - Zac Efron, HSM3
Breakthrough Performance Female - Ashley Tisdale, HSM3
* Breakthrough Performance Male - Robert Pattinson, Twilight
Best Comedic Performance - Jim Carry, Yes Man
Best Villian - Hearth Ledger, The Dark Knight
* Best Kiss - Robert Pattinson en Kristen Stewart, Twilight
* Best Fight - Robert Pattinson vs. Cam Gigandet, Twilight
Best WTF Moment - Amy Poehler, Baby Mama
* Best Song from a Movie - Miley Cyrus, Hannah Montana the Movie
Generation Award - Ben Stiller

(Makes 5/6)
(Bron: Tv, internet en MTV.com)
______
No more celebs
Selena Gomez is nog vrijgezel. De actrice heeft ontkend dat ze met Twilight-hottie Taylor Lautner date. Sterker nog, ze wil niet eens met hem daten! 'Ik zei vroeger altijd dat ik een leuke en lieve jongen als vriendje wilde en dat ie best acteur mocht zijn. Maar ik denk nu dat het ook goed zou zijn als hij niet hetzelfde werk doet als ik.'

(Bron: Hitkrant)
______
Genomineerd
De MTV Movie Awards komen er weer aan en de film Twilight heeft de meeste nominaties in de wacht gesleept. Zo is de film genomineerd voor Best Movie, kan Kristen Stewart nog de award winnen voor Best Female Performance en maken Taylor Lautner en Robert Pattinson kans op Breakthrough Performance.
Andere sterren die kans maken op awards zijn Anne Hathaway, Angelina Jolie, Zac Efron, Miley Cyrus, Shia LeBeouf en Vanessa Hudgens.

Voor de meisjes
De reden waarom Robert Pattinson acteur is geworden? Hij hoopte op deze manier meiden te versieren. 'Mijn vader zag een groep mooie meiden een toneelopleiding volgen toen we een keer in Londen waren. Hij zei tegen me dat ik dat ook moest doen om meiden te versieren. Het is eigenlijk nog steeds de reden waarom ik ben gaan acteren!'

Nieuw setje
Het lijkt erop dat Nick Jonas weer vrijgezel is. Zijn vriendinntje Selena Gomez is namelijk met een andere jongen gespot. Selena wers samen met de Twilight-acteur Taylor Lautner gezien in Canada, waar hij werkt aan de volgende film over Edward en Bella. Het stel had niet alleen een romantische diner, maar zat ook 's ochtends samen aan het ontbijt.

(Bron: Hitkrant)

Tis trouwens wel zo dat goede vrienden van Selena en Tay ontkennen dat ze wat hebben, en dat ze alleen maar goede vrienden zijn Wink
______
AnnaLynne McCord heeft pech. De 90210-actrice krijgt geen rol in de tweede Twilight-film, New Moon. De rol is gegaan naar het Canadese model Noot Seear.
(Zij gaat de rol van Heidi spelen)

Meer Twilight-nieuws: Jamie Campbell-Bower heeft wel een rol in New Moon gekregen. Hij zal te zien zijn als Caius, een vampier. Jamie ken je nog uit de film Oorlogswinter.

(Bron: Hitkrant)
______
Definitieve titel nederlandse Breaking Dawn!
Beste Twilighters,

De Twilight-hyver heeft definitief besloten, door massaal te stemmen op de poll….

Morgenrood wordt dé officiële nieuwe Nederlandse titel voor Breaking Dawn!

Een ruime meerderheid (43% van de stemmen) verkoos Morgenrood boven Dageraad (15% van de stemmen). Toch wil de Twilight-hyver het liefst de Engelse naam op het Nederlandse boek zien. ‘Dit is geen optie’, vertelt de uitgever, ‘het is een vertaald boek en Breaking Dawn is zo’n Engelse naam dat het straks te snel verward gaat worden met een Engels boek’.

Een van de leden, Rosa, slaat met haar reactie de spijker op de kop:

Haha, serieus ik vind deze discussie echt grappig
als je al problemen hebt met een vertaalde titel, waarom lees je dan een vertaald boek? Natuurlijk klinkt Breaking Dawn veel mooier! Maar als ze de titel zo zouden laten is het toch geen 'vertaling' meer? Mensen kunnen in de war raken als ze een NL boek zien met een engelse titel (bij HP hebben ze toch ook alle titels vertaald?).
En wat mensen zeggen over de eerste titel 'Twilight', dat klopt die is hetzelfde gebleven. Maar dat komt omdat de serie bekend is geworden onder die naam (Twilight saga enz.), dus hebben ze daar gewoon aan vastgehouden zodat mensen het boek makkelijker zouden oppakken.

Ik vind van de titels dat 'Dageraad' de beste vertaling is qua betekenis, maar ik denk dat 'Morgenrood' mooier is

Nieuwe Maan op 30
Nog even een leuk weetje: Nieuwe Maan is deze week nieuw binnengekomen op plaats 30 in de top 60 bestsellerlijst van Nederland! Kijk even op www.bestseller60.nl om up to date te blijven.

Ben je blij, verbaast, teleurgesteld of wat dan ook. Meld dat dan hier.

(Bron: hyves)
______
Het bovenstaande bericht is een vervolg op onderstaand bericht
______
Alternatief nederlandse titel Breaking Dawn!!
Beste Twilighters,

Een korte tweede bericht na de vorige nieuwsbrief.

Het gaat namelijk over de Nederlandse titel voor Breaking Dawn. Het viel de uitgever op dat er veel negatieve reacties zijn op 'Dageraad'. Er is nog een alternatief! Dit is namelijk 'Morgenrood'.

Misschien is er wel iemand die met nóg een betere titel komt!? Of vinden jullie 'Morgenrood' gewoon een betere titel? Stem in ieder geval HIER. Wie weet dat er dan nog wat aan gedaan wordt

(Bron: hyves)
______
Het bovenstaande bericht, is een vervolg op onderstaand bericht:
______
Vandaag zijn Manon en ik op bezoek geweest bij de uitgeverij van de Twilight Serie. We hebben het onder andere over de promotie van de Nederlandse uitgave van Eclips gehad. En nu zijn er weer wat nieuwtjes voor jullie.

Eclips
De officiële release datum van Eclips zal 3 April zijn. Zoals jullie weten is de kaft min of meer het zelfde als de Engelse versie. Het boek zal in paperback verschijnen en in de toekomst ook met hardcover.

Nieuwe uitgever
Wat jullie waarschijnlijk niet ontgaan is, is dat de Serie in Nederland een nieuwe uitgeverij gevonden heeft. Uitgeverij van Goor heeft de hele serie nu in beheer.

En dat is nodig! Want op dit moment worden er per dag (!!!) zo’n 300 exemplaren van Twilight verkocht en 600 exemplaren van Nieuwe Maan! Dat is ontzettend veel en er moeten dus steeds weer nieuwe drukken gemaakt worden om de dorst naar meer Twilight te kunnen stillen.

Eigen logo voor Stephenie
En een nieuw ideetje van Van Goor mogen wij nu onthullen: De Nederlandse boeken, geschreven door Stephenie Meyer, zullen een eigen logo krijgen. In het logo is onder andere de ‘S’ te herkennen en de ‘M’, bovendien vormt het samen een hartje en vormen de buitenste streepjes het haar van Stephenie. Dit logo is al op de zijkant van de nieuwe boeken te vinden. (afbeelding volgt)

Breaking Dawn
En de Nederlandse naam voor Breaking Dawn is ook bekent. Dit gaat 'Dageraad' worden.

Als laatste willen we jullie er nog even op attenderen dat volgende week de Nederlandse site voor Stephenie Meyer online gaat. Dit is www.stepheniemeyer.nl. Hierop vind je het (bijna;)) laatste nieuws over de boeken van Stephenie, bovendien is daar heel binnenkort het eerste hoofdstuk van Eclips (in het Nederlands) te lezen. Leuk om te lezen en handig voor een eventueel boekverslag of boekbespreking!

(Bron: Klik!)
______
Robert Pattinsons new haircut
Taylor Lautner back in New Moon as Jacob Black
New Moon in theatres. Eclipse and Breaking Dawn in theatres before 2015

Twilight site
Stephenie Meyers site


Laatst aangepast door Blacky1994 op ma jun 01, 2009 5:20 am; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://blacky94.hyves.nl
Blacky1994
Moderator
Blacky1994


Aantal berichten : 156
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Veenendaal

Nieuws Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuws   Nieuws Icon_minitimevr mei 15, 2009 8:28 am

Genomineerd
De MTV Movie Awards komen er weer aan en de film Twilight heeft de meeste nominaties in de wacht gesleept. Zo is de film genomineerd voor Best Movie, kan Kristen Stewart nog de award winnen voor Best Female Performance en maken Taylor Lautner en Robert Pattinson kans op Breakthrough Performance.
Andere sterren die kans maken op awards zijn Anne Hathaway, Angelina Jolie, Zac Efron, Miley Cyrus, Shia LeBeouf en Vanessa Hudgens.

Voor de meisjes
De reden waarom Robert Pattinson acteur is geworden? Hij hoopte op deze manier meiden te versieren. 'Mijn vader zag een groep mooie meiden een toneelopleiding volgen toen we een keer in Londen waren. Hij zei tegen me dat ik dat ook moest doen om meiden te versieren. Het is eigenlijk nog steeds de reden waarom ik ben gaan acteren!'


Nieuw setje
Het lijkt erop dat Nick Jonas weer vrijgezel is. Zijn vriendinntje Selena Gomez is namelijk met een andere jongen gespot. Selena wers samen met de Twilight-acteur Taylor Lautner gezien in Canada, waar hij werkt aan de volgende film over Edward en Bella. Het stel had niet alleen een romantische diner, maar zat ook 's ochtends samen aan het ontbijt.


(Bron: Hitkrant)

Tis trouwens wel zo dat goede vrienden van Selena en Tay ontkennen dat ze wat hebben, en dat ze alleen maar goede vrienden zijn Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://blacky94.hyves.nl
Jaimyy_

Jaimyy_


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rhenen

Nieuws Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuws   Nieuws Icon_minitimema jul 20, 2009 3:13 pm

Er word op dit moment ook gezegd dat Kristen waarschijnlijk zwanger is van Rob..
Maarja roddels zijn roddels.
Maar ook, who knows ?!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/jaimy818
Blacky1994
Moderator
Blacky1994


Aantal berichten : 156
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Veenendaal

Nieuws Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuws   Nieuws Icon_minitimema jul 20, 2009 3:25 pm

Jaimyy_ schreef:
Er word op dit moment ook gezegd dat Kristen waarschijnlijk zwanger is van Rob..
Maarja roddels zijn roddels.
Maar ook, who knows ?!
Omg, ja dat had ik gelezen/gezien x)
Maarja, wat wil je met een veelste strakke leren broek aan x)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://blacky94.hyves.nl
Gesponsorde inhoud





Nieuws Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuws   Nieuws Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuws
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Twilight NL-forum :: Twilight :: Twilight archief-
Ga naar: